Cele mai bune alimente pentru un zâmbet sănătos

Probabil ați auzit zicala: „Sunteți ceea ce mâncați”; ceea ce este în special adevărat pentru dinți și gingii.

Alimentele amidonice sau zaharoase pe care le iubim, sunt, de asemenea, iubite de bacteriile din gură care pot cauza carii dentare și boala gingiilor.

În păstrarea unei danturi sănătoase un rol foarte important îl are dieta. Chiar și cu o rutină bună de igienă orală (periajul de două ori pe zi, folosirea atei dentare o dată pe zi), poate fi totuși dificil să iti păstrezi dinții sănătoși pe termen lung.

Consumul unei varietăți de alimente bogate în nutrienți din toate grupele de alimente ajuta dinții și gingiile sa ramana sănătoase. Aceasta înseamnă menținerea unei alimentații echilibrate a fructelor, legumelor, alimentelor proteice, alimentelor bogate în calciu și a cerealelor integrale atat pentru un zâmbet sănătos, cat și pentru un organism sănătos.

Deci, ce alimente sunt cele mai bune pentru sănătatea dinților și a gingiilor?

Unele dintre cele mai bune alimente pentru dinți sănătoși sunt fructele și legumele proaspete datorită valorii nutriționale ridicate și beneficiilor pentru curățarea dinților. Apoi, există alimente bogate în calciu, cum ar fi laptele cu conținut scăzut de grăsimi, iaurtul și brânza, băuturile din soia fortificate, tofu, somonul conservat, migdalele și legumele cu frunze verzi care contribuie la pastrarea dinților sanatosi și a oaselor puternice.

Voi enumera cateva dintre cele mai bune alimente și băuturi pentru dinți, gingii și întregul corp:

Brânză, lapte și iaurt

Brânza este unul dintre cele mai bune alimente pentru dinți sănătoși din mai multe motive. În primul rând, este scăzut în zahăr și bogat în calciu. Conține cazeină, care este o proteină care este deosebit de utilă pentru a fortifica smalțul dinților. Brânza are un conținut ridicat de calciu, care este important pentru menținerea densității osoase. Mai are, de asemenea, un conținut ridicat de fosfați, care ajută la echilibrarea pH-ului în gură, ceea ce ajută la conservarea smalțului dinților. Un alt motiv bun pentru ca branza este un prieten pentru dintii nostri este ca mestecarea creste productia de saliva, care ajuta la spalarea bacteriilor in gura.

Laptele este cea mai bună băutură când vine vorba de dinți. Este bogat în calciu și alte elemente importante. Laptele, ca și brânza, scade și nivelul acidului din gură, care ajută la combaterea cariilor dentare.

Iaurtul este vine la pachet cu calciu și probiotice care te protejează împotriva cariilor, a bolii gingiilor și chiar a respirației neplacute.

Apă

Apa este diferită de orice altă băutură și este de departe cea mai sănătoasă băutură disponibilă. Corpurile noastre sunt fabricate din apă de 60% și hidratate, ajutând corpul să distribuie nutrienți sănătoși, să elimine deșeurile, să ofere pielii o strălucire sănătoasă și să mențină mușchii în mișcare. Și – apa potabilă vă ajută într-adevăr să vă mențineți sănătatea – mai ales dacă este fluoridată. Apa potabila cu fluor este unul dintre cele mai usoare si mai benefice lucruri pe care le puteti face pentru a preveni aparitia cariilor. Și ajută la spălarea particulelor de alimente și menține nivelul ridicat al salivei.

Țelină, morcovi și alte legume crocante

Multe legume sunt bune pentru dinți deoarece necesită multă mestecare pentru a curăța suprafețele dinților. Alimentele crude, care conțin o mulțime de apă, sunt substanțe naturale de curățare a dinților, deoarece stimulează fluxul de saliva, ceea ce ajută la curățarea particulelor de hrană și a bacteriilor. Aceste legume proaspete crocante au, de obicei, unele dintre cele mai importante minerale și vitamine pentru gura.

Țelina este probabil cea mai apropiată de ața dentară a naturii. Textura crocantă și fibroasă ajuta la curățarea dinților.

Morcovii sunt, de asemenea, una dintre cele mai bune legume care lupta impotriva cariilor. Ei conțin o mulțime de vitamina C, calciu și keratina care toate oferă beneficii dentare. Consumul de morcovi proaspeți te ajută și să iti cureți dinții – ca o periuță de dinți naturală. In combinatie cu saliva, morcovii ajută la spălarea bacteriilor care cauzează petele de pe dinti și a particulelor de alimente.

Legumele verzi (Spanac, Salată etc.)

Legumele super-sănătoase, cu frunze verzi, sunt bogate în calciu, acid folic și multe vitamine și minerale importante pe care le iubesc dinții și gingiile. Legumele proaspete în salate și sandvișuri ajută la curățarea dinților.

Mere și pere

Un mar pe zi va ține dentistul departe? Poate nu, dar cu siguranță va ajuta. Consumul merelor sau a altor fructe fibroase tari, poate ajuta la curățarea dinților și crește salivarea. Si, in timp ce sucul de mere dulce poate contribui la aparitia cariilor dentare, merele proaspete sunt mai putin susceptibile de a provoca probleme. Acest lucru se datorează faptului că mestecarea texturii fibroase a merelor stimulează gingiile, reducând în continuare bacteriile cauzatoare de carii. Spre deosebire de multe fructe acide, perele crude sunt bune pentru a neutraliza acizii din gură care cauzează degradarea danturii.

Nuci

Nucile sunt pline de beneficii pentru sănătatea dinților. Ele au in compozitie tone de elemente importante precum calciu și fosfor. Sunt deosebit de benefice migdalele, nucile de Brazilia și acaju-ul, care ajută la combaterea bacteriilor care duc la deteriorarea dinților. De exemplu, arahidele sunt o sursă importantă de calciu și vitamina D, iar migdalele oferă o cantitate bună de calciu, care este benefică pentru dinți și gingii.

Carne și pește gras

Majoritatea cărnurilor oferă unele dintre cele mai importante substanțe nutritive menționate mai sus. Carnea roșie și chiar organele sunt deosebit de benefice.

Peștii grași (precum somonul) și tofu sunt încărcați cu fosfor, un mineral important pentru protejarea smalțului dinților.

Ceai și cafea

A auzit polifenoli? Polifenolii sunt o categorie de substanțe chimice care se găsesc în mod natural în multe alimente și băuturi pe care le consumăm, inclusiv ceaiuri și cafea. Acestea oferă mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv rolul lor de antioxidanți, care pot combate leziunile celulare, precum și efectele acestora asupra reducerii inflamației și a luptei împotriva cancerului. Ceaiurile verzi și negre sunt bogate în polifenoli și oferă o serie de alte beneficii pentru sănătate.

Merisoare (proaspete sau fără zahăr)

Merișoarele sunt, de asemenea, bogate în polifenoli (la fel ca ceaiul) și oferă beneficii antioxidante. Iar proaspete sunt deosebit de eficiente pentru a întrerupe procesul de formare a plăcii bacteriene. Trebuie doar să fiți conștient de faptul că unele afine uscate, ambalate, conțin mult zahăr adăugat, care nu este atât de bun pentru dinți.

Căpșuni – și alte fructe de padure bogate în vitamina C

Știm cu toții că vitamina C este bună pentru organism, datorită proprietăților sale antioxidante și pentru creșterea și repararea țesuturilor în toate părțile corpului. Acest lucru este adevărat și pentru dinți. Colagenul din dentina dinților depinde de vitamina C pentru a-și menține puterea și structura prin sinteză.

Căpșunile conțin vitamina C. Asigură-te că dieta include fructe și legume proaspete bogate în vitamina C, cum ar fi mere, pere, căpșuni, ananas, roșii, broccoli, ardei grași și castraveți.

Brocoli

Poate că nu esti un fan al broccoli, dar trebuie sa ai in vedere că un broccoli proaspat nu oferă doar tone de vitamina C și K – importante pentru sănătatea osoasă și coagularea sângelui – sunt și curățători naturali ai dinților!

Kiwi

Kiwi este unul din fructele care oferă o concentrație foarte mare de vitamina C. Vitamina C stimulează imunitatea prin creșterea producției de celule sanguine care distrug microorganismele străine. Aceste efecte conduc la o rezistență îmbunătățită împotriva infecțiilor în întregul corp, inclusiv a cariilor dentare.

Cartofi dulci

Cartofii dulci împachetează o doză sănătoasă de vitamina A, care ajută la menținerea membranelor mucoase și a țesuturilor moi ale gingiilor. Vitamina este, de asemenea, vitală în menținerea proteinei keratina, un agent care ajuta la formarea smalțului dinților.

Usturoi și ceapă

Ok, poate că usturoiul nu este potrivit pentru o respirație proaspătă. Cu toate acestea, alicina care este conținută în usturoi are proprietăți antimicrobiene puternice, care pot ajuta la combaterea cariilor dentare și în special a bolii parodontale.

Ceapa, când este consumata cruda, are proprietăți antibacteriene puternice, în special împotriva unor bacterii care cauzează cavități și afecțiuni ale gingiilor.

Cereale integrale

Deși este adevărat că carbohidrații se pot lipi de dinți și contribuie la formarea de carii, nu este cazul boabelor integrale. Pâinea și pastele de grâu întregi, orezul brun, fulgi de ovăz și alte cereale integrale sunt alegeri mai sănătoase deoarece au carbohidrați complecși. În plus, ele oferă o mulțime de alți nutrienți care vă ajută în mod activ dinții și gingiile să rămână sănătoși.

Echilibrul este cheia

Ca și sănătatea generală bună, menținerea sănătății stomatologice bune înseamnă a consuma o varietate de alimente din fiecare din cele cinci grupuri principale de alimente și de a bea multă apă cu fluor.

O dietă care promovează o bună sănătate orală nu este doar despre alimentele pe care le consumați sau le evitați. Când și cum le mâncați este la fel de important. O modalitate de a vă proteja dinții este consumarea de alimente crude la sfârșitul meselor. Astfel de alimente ajuta la curățarea dinților și masajul gingiilor și generează mai multă salivă pentru a spăla particulele suplimentare de alimente rămase după masă.

Chiar si ordinea în care consumați alimente și băuturi este importantă și poate ajuta la prevenirea cariilor dentare. Încercați să consumați alimente care neutralizează acidul după o masă sau un desert. Cele mai bune exemple sunt laptele, ceaiul sau brânza neîndulcită.

De asemenea, asigurați-vă că beți multă apă pentru a ajuta la spălarea zaharurilor și acizilor rămași din gustări și mese!

În loc să gustați alimente bogate în carbohidrați sau zaharuri pe parcursul zilei, mâncați aceste alimente doar în timpul orelor de masă. Acest lucru este indicat pentru a reduce la minimum cantitatea de timp pe care dinții sunt expuși la acid. În plus, organismul produce mai multă salivă pentru a ajuta la digerarea meselor mai bogate și ajută la neutralizarea acizilor dăunători înainte ca ei să poată ataca dinții.

Dacă vă place să gustați, alegeți ceva care este sănătos cum ar fi fructele sau legumele sau o bucată de brânză. Alimentele consumate ca parte dintr-o masă provoacă mai puține daune dinților decât mâncarea multor gustări pe tot parcursul zilei, deoarece mai multă salivă este eliberată în timpul mesei.

Aceasta este o alimentație sănătoasă pentru dinți sănătoși!

Contact

  • Bd. Carol I nr. 84, Bloc 20 D, parter, oraș Câmpina, judeţul Prahova
  • 0729.861.479 / 0722.715.670
  • contact@drzeinoamer-stomatologie.ro
Leave a reply