Efectele parodontozei asupra întregului organism

Parodontoza este o stadiu mai grav al bolii gingiilor care poate deteriora grav gingiile și structurile care susțin dinții. Unul dintre semnele de parodontoza sunt buzunarele care se formează atunci când gingiile se îndepărtează de dinți. Oasele și ligamentele care sprijină dintele încep să se descompună și, în timp, dintele devine liber în soclul său. Fără tratament, dintele va putea cadea.

Indiferent unde locuim sau ce limbă vorbim, un lucru absolut necesar este sa avem grijă de a păstra dantura sănătoasă cat mai mult timp. Dacă nu reușim, rezultatul poate fi vătămarea de lungă durată a dinților, a gingiilor și a gurii. Cu toate acestea, pericolele unei igiene orale slabe depășesc cu mult cavitatea orală. Totul în corpul nostru este un ecosistem interconectat, iar dezvoltarea bolii gingiilor poate afecta negativ starea de sănătate a întregului corp. Cercetările au arătat o corelație puternică între boala parodontală și problemele cardiace, diabetul și alte probleme de sănătate.

Parodontoza poate duce la agravarea bolilor cardiace

În timp ce cercetătorii încă luptă pentru a determina exact cum boala gingiilor cauzează boli de inimă, asocierea este puternică. De-a lungul timpului s-a sugerat că boala parodontală poate crește riscul de îmbolnăvire la un individ altfel sănătos. Oamenii de știință au susținut că inflamația cauzată de boala gingiilor poate fi responsabilă de aceasta corelație. De asemenea, s-a demonstrat că persoanele cu afecțiuni cardiace preexistente pot fi în pericol de a avea si alte probleme după apariția bolii gingiilor.

Mai multe studii au arătat o legătură între parodontoză – și boala cardiacă, precum și un risc crescut de accident vascular cerebral.

Asta pentru că aceleași bacterii care cauzează simptome de parodontita cum ar fi inflamația, sângerarea si pierderea osoasă in jurul dinților pot circula prin sânge in artere.

Bacteriile pot fi blocate pe pereții arterelor care hrănesc inima și provoacă cheaguri mici de sânge.

Efectul posibil? Un cheag blocând fluxul de sânge către inimă poate însemna un atac de cord. Este, de asemenea, posibil ca cheagurile să ajungă cu fluxul sanguin către creier, potențial conducând și la accident vascular cerebral.

Diabetul și parodontoza

Cei deja diagnosticați cu diabet zaharat sunt mai susceptibili de a suferi de o boală gingivală decât cei care nu au diabet. Boala parodontală poate duce la dificultăți in controlarea nivelului de zahăr, deoarece boala gingivală severă poate crește nivelul de zahăr din sânge.

Așa cum bacteriile fac gingiile mai pufoase, pot provoca reacții similare altor țesuturi din organism. Inflamația a fost asociată de multă vreme cu dezvoltarea cancerului. Pe măsură ce tumorile cresc, mai multe țesuturi sunt deteriorate și inflamate.

Inflamația poate fi cea responsabilă de legătura dintre boala parodontală și anumite tipuri de cancer. De fapt, un nou studiu publicat în Cancer Research a constatat că unele dintre aceleași tipuri de bacterii care declanșează boala parodontală pot fi, de asemenea, legate de un risc mai mare de cancer esofagian.

Și nu numai atât. Cercetările au sugerat că există o legătură între inflamația sistemică și riscul crescut de a dezvolta impotență și probleme ale prostatei.

Prin urmare, parodontoza duce la degradarea întregului organism, cele descrise mai sus fiind doar câteva dintre efectele negative ale acestei boli asupra organismului.

Este obligatorie vizita la medicul dentist o dată la 6 luni pentru întreținerea unei danturi sănătoase sau pentru depistarea timpurie a diverselor afecțiuni care vă pot pune în pericol sănătatea.

Așa că, va așteptăm la cabinetul nostru din Câmpina pentru o consultație gratuită sau, dacă aveți întrebări, contactați-ne și vă vom răspunde negreșit.