Prevenirea cancerului oral

Renuntarea la fumat, la consumul excesiv de alcool si o buna igiena orala (cu doua periaje pe zi si controale regulate la medicul stomatolog) pot preveni cancerul oral. Cu toate acestea, una din patru persoane diagnosticate cu cancer oral nu are factori de risc. Este important ca medicul dentist să vă vadă în mod regulat pentru proiecții.

***  Prevenirea comportamentelor cu risc ridicat, care includ fumatul, utilizarea tutunului fără fum și utilizarea excesivă a alcoolului sunt esențiale pentru prevenirea cancerelor orale. Detectarea precoce este esențială pentru creșterea ratei de supraviețuire pentru aceste tipuri de cancer. Virusul papilloma uman uman (HPV), cea mai frecventă boală cu transmitere sexuală, poate provoca cancere în partea din spate a gâtului, numită „cancer orofaringian”. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă HPV provoacă în sine cancere orofaringiene sau dacă alți factori interacționează cu HPV pentru a provoca aceste tipuri de cancer. ***

Lista de control: Detectarea la timp a cancerului bucal

In cazul tumorilor bucale, disconfortul este resimtit abia in stadiile avansate ale bolii. Iata cateva dintre simptomele care ar trebui sa fie motiv de îngrijorarea si, prin urmare, sa va determine sa consultati medicul:

•  Puncte albe, roșii sau albicioase, care au o structură mai tare decât restul mucoasei bucale;
  • Plăgi cronice în cavitatea bucală (care persistă mai bine de două săptămâni);
  • Plăgi care sângerează;
  • Dificultăti de respirație;Dificultăti de vorbire sau dureri la vorbire;
  • Senzația unei inflamații pe fundul limbii sau gurii;
  • Dificultăti la înghițire;
  • Respirație urât mirositoare pentru o perioadă mai lungă