Știați că…

Operația chirurgicală orală și maxilo-facială (OMF) este specialitatea chirurgicală care se ocupă cu diagnosticul și tratamentul bolilor care afectează fălcile, gura, fața și gâtul și părțile asociate.

Acestea sunt câteva dintre faptele importante despre chirurgia orală și maxilo-facială pe care ar trebui să le cunoașteți:

• Chirurgia OMF este unică, deoarece acționează ca o punte între medicină și stomatologie, care necesită instruire în stomatologie, chirurgie și medicină generală. Chirurgii OMF sunt, de asemenea, chirurgi calificați cosmetice, care pot efectua intervenții chirurgicale facial reconstructive pentru a îmbunătăți estetica.
  • Chirurgia OMF are aplicații extinse cum ar fi: tratarea cancerului capului și gâtului, durere facială, afecțiuni articulare temporomandibulare (TMJ), boli ale glandelor salivare, disproporție facială, chisturi și tumori ale maxilarelor, precum și multe alte probleme care afectează mucoasa bucală, și infecții.
  • Adesea, cel mai mare molar – al treilea, cunoscut și sub denumirea de dinte al  înțelepciunii, generează probleme în țesutul osos sau gingival din cauza eșuării  erupției. Acest dinte afectat necesită intervenție chirurgicală pentru a reduce durerea și riscul de infecție. Chirurgia OMF este tehnica chirurgicală utilizată pentru ameliorarea acestui dinte afectat.
  • Chiruriga OMF ajută la tratarea pierderilor dentare și osoase. Chirurgul dvs. plasează implanturi dentare (care includ structuri de rădăcină și coroană) pentru a vă oferi o înlocuire structurală completă a dintelui. Puteți, de asemenea, necesita o grefă osoasă înainte de plasarea implantului dacă aveți o structură osoasă insuficientă pentru a susține implantul.
  • Apneea este, de obicei, din cauza unei pozitionari gresite a maxilarului sau a țesuturilor moi excesive în vecinătatea deschiderii căilor respiratorii. Această afecțiune cauzează o perturbare a somnului respirația oprindu-se în timpul somnului în mod repetat. Dar, puteți dormi liniștit după operația OMF, deoarece poate corecta poziția maxilarului.
  • O intervenție chirurgicală reconstructivă facială este adesea necesară pentru a repara daunele care apar din cauza traumelor și leziunilor. Chirurgul poate trata, de asemenea, lacerațiile faciale și orale rezultate din traume.
  • Chirurgia OMF poate corecta anormalitatea în structura maxilarului, care este observată în condiții cum ar fi tulburarea articulației temporomandibulare (TMJ).
  • Chirurgia OMF este o soluție excelentă pentru tratarea chisturilor și tumorilor în regiunea facială și maxilară. Această intervenție chirurgicală este, de asemenea, preferată ca o intervenție chirurgicală reconstructivă care este urmată de o intervenție chirurgicală pentru îndepărtarea tumorii.
  • De asemenea, chirurgia OMF poate trata multe probleme asociate cu mucoasa orală, cum ar fi ulcerații și infecții la nivelul gurii.

Chiruriga OMF necesită o mare pricepere din partea chirurgilor, iar utilizările sale nu sunt doar estetice sau dentare. Acestea pot ameliora durerea și pot îmbunătăți considerabil calitatea vieții pacientului.

More Articles