Prevenirea bolilor prin stilul de viață

Nu mulți sunt familiarizați cu termenul „Boala stilului de viață”. Cea mai simplă descriere a acestui termen ar fi – o boală care este cauzată de alegerile nesănătoase pe care le facem în viața noastră de zi cu zi.

Se estimează că, la nivel mondial, aproximativ 14,2 milioane de persoane cu vârsta cuprinsă între 30 și 70 de ani mor în fiecare an din cauza bolilor stilului de viață. Bolile cardiovasculare, diabetul, tulburările de somn, obezitatea și unele forme de cancer pot fi incluse in categoria Bolilor datorate stilului de viață. Așa că avem pentru tine câteva sfaturi care te pot ajuta în luarea hotărârii de a elimina obiceiurile nesănătoase din rutina zilnică. Asta pentru a-ți asigura o viață cât mai lungă și un corp cât mai sănătos:

Sfat 1

O dietă sănătoasă este absolut esențială pentru sănătatea și bunăstarea ta.

  • Mănâncă mai multe legume verzi, fructe proaspete, alimente bogate în calciu și fibre
  • Treci la făină integrală / din cereale multiple.
  • Incearcă să reduci mărimea porției și manâncă la intervale regulate
  • Elimină sau cel puțin încearcă să limitezi consumul de alimente uleioase
  • Înlocuiește junk food-ul cu gustări sănătoase
  • Bea multa apă

Sfat 2

Este esențial să găsești un echilibru perfect între alimente și activitatea fizică. Pentru a-ți menține sistemul imunitar activ și să funcționeze corect, un adult ar trebui să aibă activitate fizică timp de cel puțin 30 de minute pe zi – 5 zile pe săptămână. Mersul pe jos este considerat cea mai bună și mai sigură formă de exerciții fizice pentru persoanele de toate vârstele. Nu numai că te ajută să arzi calorii, dar îți îmbunătățește și rezistența. Pe lângă aceasta, există multe alte modalități prin care poți încorpora exercițiile fizice în rutina ta zilnică.

  • Urcă scările în loc sa folosesti lifturi și ascensoare
  • Mergi pe jos de la stația de autobuz până la birou
  • Scoate-ți câinele la plimbare zilnic
  • Poti face treburi casnice cel puțin 30 de minute pe zi
  • Dacă ai copii, joacă-te cu ei și, astfel, mai arzi câteva calorii
  • Ar trebui ca o scurtă plimbare după mese să intre in obicei

Sfat 3

Orice fel de dependență, indiferent dacă este de alcool, nicotină sau orice altă formă de medicament, îți poate afecta sănătatea în cel mai rău mod posibil.

Știați ca…?

1/3 din decesele cauzate de boli de inimă pot fi evitate doar prin a sta departe de țigări și alcool. Ambele, alcoolul și nicotina sunt cunoscute că provoacă daune severe vaselor de sânge, ceea ce dublează automat riscul de ateroscleroză și coagulare de sânge. Renunțând la aceste obiceiuri dăunătoare sănătății, nu veți putea doar să păstrezi majoritatea bolilor la distanță, dar, de asemenea, să dezvolți niveluri de energie mai ridicate, pielea cu aspect mai tânăr și capacitatea pulmonară îmbunătățită.

Sfat 4

Asigură-te că supraveghezi cu atenție greutatea corpului. Greutatea suplimentară, în special în apropierea abdomenului, a fost legată de decesele cardiovasculare. Persoanele care sunt obeze și supraponderale sunt, de asemenea, expuse riscurilor mult mai grave, cum ar fi apneea, diabetul și cancerul. Gestionează-ți greutatea consumând mâncare scăzută în calorii, fără grăsimi și încorporează o formă de antrenament în rutina ta zilnică.

Sfat 5

Orice este în exces este rău pentru sănătate. Aportul ridicat de zahăr, sare și ulei poate duce la repercusiuni grave sub formă de diabet, tensiune arterială și probleme cardiace (din cauza colesterolului ridicat). Reduceți consumul acestor 3 ingrediente în produsele alimentare

Sfat 6

Ai grijă de corpul tău, este singurul loc în care locuiești toata viata. Verificările periodice de sănătate pot oferi o analiză detaliată a stării tale de sănătate. Mai mult, ajută, de asemenea, la diagnosticul precoce și la tratarea la timp a oricărui tip de boală. Programează-ți o verificare completă a sănătății o dată la 6 luni.

Leave a reply