Sensibilitatea dentară

Pentru cei care nu știu, dinții sensibili semnaleaza, in principiu,  un lucru mai grav, deoarece acesta poate fi  primul semn al bolii dentare.

În general, dinții sensibili provoacă dureri atunci când o persoană consumă băuturi reci, calde sau acide sau alimente. Majoritatea adulților au experimentat dinți sensibili cu un nivel diferit de intensitate a durerii. Aceasta durere  poate rămâne sau disparea, lăsând oamenii confuzi nestiind de ce suferă de această sensibilitate dentară.

Există câteva metode de controlare a durerii, metode care tratează simptomele și pot  remedia problema. Soluția cea mai bună și permanentă pentru dinții sensibili poate fi obținută numai dacă înțelegi cauzele sale principale.

Printre remedierile temporare pentru a ușura sensibilitatea dinților se numără apa de gura, pasta de dinți, substanțele de etanșare și gelurile pentru a întări smalțul care se  uzeaza în cele din urmă. Insă aceste tehnici nu sunt deloc eficiente, sunt doar temporare, pentru că ele nu oferă soluția nerezolvand cauza principală care a determinat o dantură sensibilă.

Dacă sensibilitatea dinților tăi nu este legată de problemele dentare deja apărute cum ar fi: dintele crăpat, cariile dentare, rădăcinile dentare expuse, umplutura uzată și boala gingiilor, acesta este începutul procesului de dezvoltare a cariilor dentare. În multe cazuri, smaltul dintelui uzat este un rezultat direct al demineralizării dintelui, motiv pentru care dantura devine sensibila.

Unii pot simti sensibilitate la majoritatea dinților simultan sau numai la un anumit dinte, dar ambele sunt rezultatul procesului de demineralizare. Experiența sensibilității la un anumit dinte ar putea fi mai gravă, deoarece acest lucru este o alerta a ceea ce va urma și acest lucru poate semnala căderea dinților.

Când procesul de demineralizare a început, excesul de acid din dietă va agrava problema. Trebuie să evităm toate alimentele acide, în special băuturile acide temporar, până când procesul de remineralizare a dinților este menținut și completat la un nivel normal, astfel încât dinții să fie din nou puternici și rezistenți, în special smalțul lor.

Pentru a vindeca dinții sensibili sau dinții durerosi într-un mod permanent, ar trebui să începi prin îmbunătățirea nutriției. Ar trebui sa incepi sa consumi alimente sanatoase și să reduci sau să elimini zahărul din dieta. Trebuie să iți amintesti că unele elemente nutriționale sunt importante pentru menținerea dinților sănătoși. Dacă doresti să te asiguri că procedezi  corect consultă întotdeauna mai întâi medicul dentist. Unul dintre motive este că medicul dentist îți cunoaște deja istoria dentară și ar putea avea cea mai bună soluție pentru problema ta.