Tratamentele stomatologice în timpul sarcinii sau alăptării

Ca regulă generală în timpul sarcinii, dacă pacienta are o sarcină sănătoasă și fără complicații, tratamentele dentare, cum ar fi plombările și curățările, pot fi efectuate în siguranță în al doilea și al treilea trimestru de sarcină. În caz contrar, dacă pacienta are o sarcină dificilă, atunci este bine să aștepte până după naștere.

Sunt preferate ședinte mai scurte. Dacă apare o durere dentară, tratamentul stomatologic de urgență se poate face în orice stadiu al sarcinii pentru a ajuta pacienta. Este recomandat, in cazul in care acest lucru este posibil, să verificați dantura si sa faceti eventualele tratamente înaintea sarcinii pentru a evita orice disconfort în timpul sarcinii.

În timpul alăptării este sigur să faceți orice tratament dentar cu excepția albirii dinților. Există un anestezic local care este sigur pentru sarcină și pentru femeile care alăptează, acesta neafectand laptele matern. Controalele  dentare regulate, la fiecare 6 luni, sunt încă importante pentru menținerea sănătătii orale optime în timpul sarcinii și alăptării.

Este albirea dentara sigură în timpul sarcinii sau alăptării?

Cercetările pentru a determina dacă albirea dinților prezintă riscuri pentru mama sau copil în timpul sarcinii sau alăptării nu sunt incă concludente. Prin urmare, pentru a evita orice risc inutil, se recomandă să nu se efectueze albirea dinților în aceste perioade. Deoarece este o procedură cosmetică, deci  non-esențială, cel mai bine este să așteptați si să o faceți după sarcină sau alăptare. Utilizarea pastei de dinti de albire in viata de zi cu zi este sigură deoarece concentrația ingredientelor de albire este minimă.

Este indicată fațetarea dinților în timpul sarcinii sau alăptării?

În timpul sarcinii este recomandat ca ședintele la dentist sa fie scurte pentru a preveni orice disconfort al pacientei. Tratamentele de fațetare și imbrăcare a a dintilor pot necesita uneori sedințe destul de lungi și întâlniri multiple pentru măsurători și realizarea acestor restaurări dentare. Prin urmare, se recomandă să se amâne efectuarea lor după sarcină.

În timpul alăptării este sigur să faceți astfel de tratamente, atât timp cât informați medicul dentist că alăptați astfel încât să aibă în vedere administrarea anestezicului local sigur.

Sunt sigure procedurile de implanturi sau extracții în timpul acestor perioade?

Dinții care s-au dezintegrat și nu pot fi păstrați trebuie îndepărtați înainte de sarcină pentru a preveni răspândirea bacteriilor prin fluxul sanguin al mamei și copilului. În timpul sarcinii, numai extracțiile de urgență pot fi realizate folosind un anestezic local sigur pentru sarcină. Dacă nu există dureri de dinți, se recomandă efectuarea oricărei extracții după sarcină. Implanturile dentare se recomandă sa se efectueze tot după sarcină pentru a evita orice complicații.

În timpul alăptării, astfel de proceduri se pot efectua in siguranță atât timp cât dentistul este informat pentru aplicarea adecvată a anesteziei locale care este sigură pentru laptele matern.